Potencjał reklamowy na Instagramie

Instagram staje się coraz popularniejszym portalem, na którym prowadzone są akcje reklamowe. Wielu marketerów, obserwując zaangażowanie użytkowników, wykorzystuje go jako narzędzie w swych przekazach promocyjnych.

Instagram jest bardzo dobrym sposobem na reklamę w branży B2C, a to dlatego, że to właśnie na tym portalu pożądane są wszelkiego typu grafiki. Jeszcze w 2015 roku był to portal, na którym pokazywały się głównie osoby prywatne i ich (głównie) jedzenie bądź codzienne sytuacje. Natomiast po wprowadzeniu w 2016 roku rozwiązania dla biznesmenów, czyli możliwości stworzenia tam konta firmowego, zaczął się bum reklamowy.

Dany przekaz (marketing online) można ustawić na nim poprzez Facebooka,a to oznacza, że można bardzo dokładnie wyznaczyć grupę docelową. Dzięki połączeniu obu tych profili, możliwe jest analizowanie statystyk, emisja reklam z poziomu aplikacji Instagrama oraz umieszczenie przycisków w opisie profilu, jak np. Zadzwoń, Skontaktuj się czy Jak dojechać.

Bardzo fajną cechą reklam na Instagramie jest możliwość stworzenia reklam pionowych ze zdjęciami czy filmami. Można tam też umieszczać reklamy karuzelowe (od 2 do 10 zdjęć) i korzystać z instastories.

Jednak czym byłyby akcje reklamowe bez remarketingu. Instagram także daje taką możliwość. Wystarczy wówczas skorzystać z opcji dostępnych w Menedżera Reklam.

Warto więc łączyć reklamy na Facebooku z reklama adwords na Instagramie, ponieważ znajduje się tam bardzo duża liczba osób, które może stać się naszymi klientami.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *